torsdag 17. april 2014

Crap!!

Hei igjen! På tide med en liten update om hvordan ting har gått siden Oslo Grand Prix. Som forventet, har de siste dagene vært vanskelige. På en måte har det vært godt å slippe å veie opp maten og kunne spise det samme som resten av familien, men må ærlig innrømme at det har gått ned store mengder godterier i tillegg. Jeg kunne godt ha løyet til dere og sagt at magemusklene mine fremdeles er like markerte,at jeg klarer å holde meg til kun sunn mat og at jeg kjenner kropp og hode spiller fullstendig på lag med meg. Vel, slike superfine historier får noen andre stå for, for her er det IKKE slik, hehe!

Bytt ut ordet "cookies" med Polarbrød og Prim, så har du meg ;D


Jeg har spist, spist, spist og spist, som om det skulle være mine aller siste muligheter til å få spise det jeg vil der og da. Og nå begynner jeg å få kjenne på kroppen hva denne dritt"maten" gjør med meg. Jeg sover dårlig og urolig, har lite overskudd, er ikke god i magen, er til tider småkvalm, er veldig tørst og har begynt å få hodepine. Så nå skal jeg gå tilbake til kostholdsplana mi, bare at jeg gradvis skal øke kaloriinntaket. Naturligvis ikke med søtsaker, men med vanlig mat. Jeg hadde som plan og skeie ut bare litt, men det åt på seg med "bare litt til". Enda en erfaring rikere (som jeg egentlig var forberedt på) !

Man blir hva man spiser...Og det er ingen andre enn VI SELV som styrer hva vi trapper i munnen vår!

Da jeg og familien  min skulle ut å spise etter OGP, ble dette et av måltidene jeg kastet meg over. Beste jeg har spist i år, men desverre ble det ikke med bare dette måltidet i dagene etterpå...;)



Ellers føles det både tomt og litt trist at alt plutselig er over. Fra å ha fullt fokus mot et mål, som var å stille i konkurranse, fra å være sammen med likesinnede og stå på scenen og ha det gøy, til at hverdagen plutselig er her igjen, det føles (unnskyld uttrykket) jævlig kjipt. Overgangen hadde kanskje ikke vært så stor hvis jeg f.eks hadde bodd i Trondheim og trent på Kaliber, da jeg hadde fått truffet alle de jeg har blitt kjent med ofte, og samtidig fått snakket om slike fitnessgreier andre mennesker ikke forstår bæra av.

Jeg har nå trappet ned treningene fra 4 til 3 dager i uken, for at kroppen skal få komme seg til litt. Jeg skal også et par uker nå trene med veldig lette vekter før jeg skal øke på igjen og bygge mer styrke. Dette er rådet min coach Gunnar Strand Jacobsen har gitt meg, og selv om jeg er litt utålmodig og ikke liker å ta ting med ro, så velger jeg å høre på ekspertens råd. Nå skal det sies at fråtsingen jeg har hatt i godterier IKKE er abefalt fra Gunnar, så det er noe jeg selv står som anvarlig for.

Mens jeg var i Oslo, så hadde jeg fått en ny leveranse av Reint Logisk, og denne esken ventet på meg da jeg kom hjem:

Masse gode grønnsaker og frukt, samt en godbitpose til barna :)

På mandag var jeg på nok en fotoshoot med fotograf John Andre Aasen. Bilder fra shooten kommer i neste innlegg :) Skal også skrive litt om helga i Oslo om ikke så lenge:)

Håper du får en fin og avslappende påskeuke, samme hvordan været er der du bor :)

Foto: Magne Lillegård


Elisabeth




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar